miercuri, 16 august 2017

Tort cu crema de zmeura

tort cu crema de zmeura

Dupa  prajitura cu zmeura ,  merge si un tort racoritor si delicios cu zmeura. Pentru acest tort puteti face blatul pe care l-am facut eu sau orice alt blat de tort va place. Pana acum faceam reteta de blat in care bateam separat albusurile, dar cand iesea, cand nu iesea bine. Blatul acesta de tort l-am facut  dupa reteta Jamilei de vreo 2 ori si a iesit foarte bine.


                            Daca va plac retetele mele va astept si aici.

    • Ingrediente blat:
    6 oua
    200 g zahar
    200 g faina
    1 esenta vanilie
    3 linguri ulei

    • Ingrediente crema:
    500 g smantana pentru frisca
    100 g zahar (sau puneti dupa gust)
    250 g zmeura
    15 g gelatina

    • Mod de preparare blat :







    Mixam ouale  intregi cu zaharul pana isi tripleaza volumul

    Dupa ce si-au triplat volumul adaugam uleiul si vanilia si amestecam cu o paleta cu miscari de sus in jos pentru a nu strica volumul aluatului



    Adaugam apoi treptat  faina cernuta in ploaie si amestecam usor


    Tapetam tava cu hartie de copt doar pe fund, marginile le lasam asa neunse


    Si turnam compozitia de blat in tava pe care o dam la cuptor preincalzit la 180 g C pentru 30-35 de minute



    Il lasam sa se racoreasca putin apoi il scoatem din forma si il lasam  la racit



    • MOD DE PREPARARE CREMA:
    Batem smantana cu zaharul pana obtinem o frisca care sta ferma



    Zmeura o maruntim cu ajutorul robotului


    Si o adaugam treptat  peste frisca amestecand usor sa nu se taie frisca


    preparam gelatina conform instructiunilor de pe ambalaj si dupa ce se raceste putin o incorporam treptat in frisca si amestecam usor. O sa fie moale crema, dar dupa ce imbracam tortul si il dam la frigider se va intari.



    Taiem blatul in trei felii


    Punem prima felie pe un platou, iar in jurul ei inelul pentru tort si punem o parte din crema 


    Mai punem o felie de blat si iar crema 


    Punem ultima parte din blat si restul de crema



    Si il dam la rece pana se incheaga crema(eu l-am lasat de dimineata pana la pranz)


    Dupa ce s-a intarit crema scoatem inelul din jurul tortului si il decoram dupa dorinta. Eu am decorat cu zmeura ca am destula in gradina. Si il putem servi. Are un gust delicios si aromat de zmeura. Merita incercat!



    Sa aveti pofta!




    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu