duminică, 7 februarie 2021

Prăjitură cu morcovi si cremă de brânză

Un desert sanatos pentru cei mici, dar nu numai!
Reteta de prajitura cu morcovi o am din cartea robotului de bucătărie de la Tefal, doar ca am modificat puțin reteta ca să iasă cum trebuie. Mi-a spus mai demult prietena mea Mariana (pe care o salut) de o prajitura cu morcovi ca e foarte bună pentru copii, mai ales pentru cei care nu mănâncă legume, cum e băiatul meu, doar ca mi s-a părut putin mai complicata cea recomandata de ea.
 Si răsfoind intr-o zi cartea cu retete a robotului am dat peste aceasta prajitura cu morcovi si mi-am zis ca trebuie sa o încerc.
 Eu am facut-o intr-o tava rotunda si am tăiat blatul in 2, dar puteți sa îl tăiați si in 3. Sau puteți sa o faceți intr-o tava dreptunghiulara.
 În carte scrie sa punem crema de branza doar pe deasupra  dar eu am vrut sa pun si intre blaturi.
 Blatul nu l-am insiropat pentru ca am vrut sa fie ușor de mâncat, dar data viitoare cu siguranță il voi insiropa. 
Daca aveți un mofturos mic la mancare sau la legume, chiar va recomand aceasta prajitura cu morcovi, cu toate ca al meu înainte sa guste prima lingurita, m-a întrebat ce e aia alba si ce este aia portocaliu, iar eu i-am spus ca cea alba e frișcă, iar cea portocalie (adică morcovii rasi care se vedeau) sunt esențe si asa a mâncat  morcovi  si branza fara sa stie (pentru ca nici branza nu ii place.)
 Ca să fie si mai sanatoasa puteți sa înlocuiți  zaharul pudra din crema de branza  cu miere dupa gust.
Daca nu aveti mixer puteti sa amestecati si cu un tel.


Ingrediente blat:
4 oua
130 g zahar
120 ml ulei
1 lingurita esenta de portocale 
1 plic praf de copt
2 lingurițe scorțișoară 
240 g faina
50 g nuci mărunțite
250 g morcovi rasi

Ingrediente umplutura de branza:
500 g branza de vaci
100 g unt topit
100 g zahar pudra

 Daca va plac retetele mele va aștept si aici.









Mod de preparare:

Punem ouale cu zaharul și uleiul in bolul unui mixer si mixam timp de 1 minut.



Adaugam apoi scortisoara, praful de copt și faina si amestecam din nou timp de 1 minut.



Punem nuca macinata si iarasi mixam bine.



Iar la final adaugam morcovii. Cand  adaugati morcovii aluatul se ingroasa mai tare, dar dupa mixare devine din nou mai lichid. 


Si mixam bine pana cand se omogenizeaza compozitia de aluat. Iese un aluat putin mai gros ca cel de chec.



Punem aluatul intr-o forma rotunda unsa cu ulei si tapetata cu faina si punem tava in cuptorul preincalzit la 180 g C pentru 35-40 de minute. 



Scoatem prajitura din cuptor si o lasam sa se raceasca in tava. Eu am lasat-o pana a doua zi.



Dupa ce s-a racit o scotem din tava si o taiem in doua parti egale.



 Pregatim umplutura: punem branza zaharul pudra si untul topit intr-un bol.



Si o pasam cu blenderul pana cand obtinem  o crema foarte fina.



Punem pe o farfurie prima felie de blat si  punem jumatate din crema de branza. 


Acoperim cu a doua felie de blat si intindem si cealalta jumatate din crema de branza. Aici am uitat sa fac o poza, am facut poza doar cand am acoperit toata prajitura cu crema.



Apoi decoram cu miez de nuca, feliute de morcovi, si felii de portocale. Punem prajitura cu morcovi in frigider pana in momentul servirii.






 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu