marți, 2 ianuarie 2018

Prajitura cu nuca si rahat

Prajitura cu nuca si rahat
O prajitura gustoasa!

                             
Pentru ca nu am mai postat demult am revenit cu o prajitura care nu stiu sigur ce denumire are. Reteta o am dintr-un caiet vechi de retete al soacrei mele pe care l-am gasit dupa ce sotul meu mi-a spus ca avea mama lui o reteta de prajitura cu nuca, rahat si gem care era preferata lui si ca nu gasesc reteta asta nicaieri pe net. Eu nu l-am crezut si am inceput sa caut pe net si chiar nu am gasit-o, asa ca am cautat caietul si am incercat reteta acum 5 ani pentru prima data si de atunci o fac destul de des. Prajitura asta nu e chiar asa simpla pentru ca daca nu ai toate detaliile nu iti iese bine sau cum zicea sotul sa ii spun  "prajtura soacrei" : pana nu intrebi nu iti iese☺ (asa ca intrebati soacra☺).
Asa am patit eu pentru ca  imi iesea mereu, dar ma intrebam daca nu cumva e ceva gresit scris la ingrediente din cauza ca era aluatul moale pana cand am facut-o impreuna cu cumnata mea si mi-a aratat cum trebuie pus aluatul in tava sa nu se lipeasca de maini si de atunci asa o fac fara probleme.

                        Daca va plac retetele mele va astept si aici.



Ingrediente:
6 oua
6 linguri ulei
12 linguri zahar
1 vanilie 
2 pahare faina
12 linguri nuci macinate
2 lingurite cacao
1/2 plic praf de copt
200g rahat
1 borcan gem acrisor

Mod de preparare:
Amestecam galbenusurile cu 6 linguri de zahar, 6 linguri de ulei, si vanilia


Adaugam praful de copt si faina putin cate putin


Aluatul obtinut nu trebuie sa fie tare, ci putin  mai moale, chiar se lipeste putin de degete ca in poza

Asa trebuie sa arate cand e gata. Presaram peste aluat putina faina ca sa nu se lipeasca de degete cand luam din compozitie

Luam din aluat si il intindem in tava unsa cu ulei si tapetata cu faina lipindu-l cu degetele pentru ca altfel nu merge,iar daca se mai lipeste de maini ma presaram putina faina pe degete sau in tava. E un mod ciudat de a intinde aluatul dar asa e prajitura si gustul e pe masura. 


Nu punem tot aluatul in tava oprim cam 130g ca sa il radem deasupra prajiturii


 Peste aluatul din tava intindem un strat subtire de gem acrisor(eu am pus de caise)


Apoi punem bucatele de rahat taiat felii mai mari


 Acum sa trecem la albusuri: 
Batem albusurile spuma tare, la care adaugam celelalte 6 linguri de zahar


 Adaugam si cele 2 lingurite de cacao amestecand cu o spatula sa nu se lase albusurile


Punem pe rand si cele 12 linguri de nuca macinata si incorporam usor



Turnam copmozitia de albusuri cu nuca peste aluatul cu rahat din tava



Bucatica de aluat pe care am pus-o deoparte o framantam cu faina pana se intareste ca sa putem rade cu razatoarea cu ochiuri mari peste compozitia din tava



Dam tava la cuptor preincalzit la 170g C si cand e rumenita deasupra e gata sau probam cu scobitoarea.

Lasam sa se raceasca, pudram cu zahar pudra si o taiem patratele mari sau daca vrem sa arate ca fursecurile taiem fiecare patrat in felii.
Daca o incercati sper sa va iasa  pentru ca e super buna(preferata sotului meu).

Sa aveti pofta!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu