duminică, 23 aprilie 2017

Supa de chimen


Am mancat supa de chimen pentru prima oara in spital cand am nascut fetita si mi-a placut foarte mult, mai ales ca tot atunci am auzit ca chimenul ajuta lactatia la mamici. Eu am avut lapte cu amandoi copiii si sa stiti ca nu conteaza neaparat alimentia ce sa mananci sau cat sa mananci, ci conteaza calitatea alimentelor consumate. Ca sa ai lapte dupa ce nasti trebuie sa gandesti pozitiv, adica daca tot timpul te gandesti ca nu ai lapte destul atunci sigur scade lactatia. Daca mai dam si completare la bebelus crezand ca nu se satura atunci el nu mai suge la san atat de des si saniii nu mai produc atata lapte. M-am legat putin de acest subiect pentru ca aud atatea mamici ca nu au lapte destul sau deloc dupa ce au nascut, ceea ce mie mi se pare imposibil. Sunt si cazuri cand mama e bolnava si nu poate alapta, dar sunt si cazuri in care mamele nu alapteza din comoditate. Eu am alaptat fetita pana la 1 an si 3 luni si baiatul are 1 an si 4 luni si inca suge si acum, iar pana la 6 luni ambii copii au fost alaptati doar cu lapte matern si nu mi-a fost usor, pentru ca oriunde mergeam trebuia sa vin int-o ora-doua sa alaptez. La primul copil am avut probleme cu sanii, dar la al doilea nu am avut, pentru ca pot spune ca aveam deja experienta. Si inca ceva legat de alaptare: alaptarea se face la cerere si noaptea si ziua, nu la program. Cat despre raceala in 4 ani de zile nu am folosit antibiotic, deci alaptarea prelungita intareste sistemul imunitar.
Supa de chimen se poate face si in alte moduri, dar cum am facut-o eu mi se pare mai simplu, usor si rapid. 






  • Ingrediente:
3 linguri ulei
2 linguri faina
1 lingura chimen
1,5 l apa
sare
1 lingurita boia

  • Mod de preparare:
Preparam un ceai din semintele de chimen si 1 l de apa.
Calim faina in ulei pana se rumeneste putin


Stingem apoi cu putin ceai preparat, punem si o lingurita boia si amestecam bine

Adaugam restul de ceai si putina apa si lasam sa clocoteasca putin

Potrivim gustul de sare si o sevim calda si cu crutoane de paine uscate in cuptor.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu