marți, 26 ianuarie 2021

Chec cu cacao/Chec zebra


chec cu cacao
Un chec foarte bun, mai ales daca este servit langa o cana cu lapte, cafea sau ceai. Este desertul care ne duce cu gandul la copilarie!

Nu  am facut chec foarte des pentru ca ori nu aveam mixer, ori cuptorul nu mergea foarte bine, iar cand am avut si cuptor bun si mixer nu am apucat sa fac chec, probabil si pentru ca nu este desertul meu preferat. Inca de cand eram mica si mancam cate o felie de chec mi se parea ca este inecacioasa, dar asta tine si  de gusturile fiecaruia.
Ca sa nu fie inecacios checul trebuie scos din cuptor cand s-a copt, altfel se usuca prea tare.
 Apoi am incercat sa fac odata cu vreo 9 ani in urma, cu praf de copt si nu mi-a iesit bine. De atunci am facut multe alte prajituri, dar nu si chec, pana sambata cand aveam pofta de ceva dulce si rapid si am facut acest chec zebra care a iesit foarte gustos.
In chec nu se pune praf de copt pentru ca el creste datorita aerului care se incorporeaza in oua atunci cand le batem.
Eu am pus esenta de vanilie, dar daca doriti o puteti inlocui cu cea de rom, portocale, lamaie,etc.
 Daca nu va place checul cu cacao, o puteti omite si sa il faceti simplu. 
Daca doriti puteti adauga cateva nuci sau fructe uscate in compozitie asa cum am adaugat eu visine in checul cu albusuri.
 Checul este un desert care se prepara rapid, eu am folosit robotul meu rosu, dar puteti sa il faceti si cu un mixer sau cu un tel(daca aveti rabdare), iar pentru a va reusi trebuie sa tineti cont de cateva sfaturi:
-toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei;
-ouale sa fie batute foarte bine, nu spun albusurile pentru ca eu de ceva timp bat ouale intregi ca si la blatul de tort si nu dau gres niciodata;
-uleiul, esenta si faina sa se incorporeze usor in ouale batute pentru a nu strica aerul care s-a format;
-cuptorul sa fie preincalzit inainte;
-si foarte important nu deshideti usa cuptorului in primele 30 de minute pentru ca altfel checul se va lasa.


               Daca va plac retetele mele va aștept si aici.




Ingrediente
6 oua întregi
200 g zahar
1 lingurita esenta de vanilie
4 linguri ulei
200 g faina
2 linguri cacao



Mod de preparare:

Punem ouăle intregi impreuna cu zaharul intr-un bol.




Și mixam pana cand oualeisi triplează volumul.




Adaugam apoi esenta de vanilie și uleiul si amestecam usor cu o spatula ca să nu stricam aerul care s-a incorporat in oua. 



Punem in ploaie cate 1 lingura de faina cernuta direct prin sita exact ca in imagine. 




Si la fel amestecam usor cu o spatula de jos în sus pana cand incorporam toată faina.



Transferam jumatate din aluat intr-un bol in care punem cele  2 linguri de cacao.



Si amestecam bine.



Tapetam o tava dreptunghiulara  pentru chec cu hartie de copt si incepem sa punem pe rand cate o lingura din cele doua compozitii. O lingura din compozitia alba, deasupra o lingura din compozitia cu cacao.


Continuam asa pana cand terminam amandoua compozitiile, apoi punem checul la cuptor preincalzit la 160 g C pentru 30-40 de minute. Dar cel mai sigur este testul scobitorii, daca scobitoarea iese curata inseamna ca checul este copt.



Checul meu a crapat foarte putin la suprafata, pentru ca am avut un prichindel mic pe langa mine si m-a cam derutat putin☺(a fost cuptorul prea incins), dar a iesit grozav de bun.



Il lasam sa se raceasca,  il feliem si il servim cu mare pofta.
Daca aveti interbari va raspund in comentarii!






   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu