duminică, 14 februarie 2021

Clatite


Clatite fragede cu unt!
 Umplute cu gem, zahar sau ciocolata sunt delicioase!











Clatitele sunt un desert rapid și foarte bun pe care si un copil il poate face. Îmi amintesc cum făceam clatite in copilărie, atunci când rămâneam singură acasă și aveam poftă  de ceva bun. Sau cum le făceam impreuna cu vecina si prietena mea Monica cand plecau părinții de-acasa. 
De multe ori voiam sa facem clatite la mine sau la ea acasă, și ne lipsea ori laptele, ori făina, așa că una dintre noi ducea laptele iar cealaltă făina, sau invers. 
De obicei eu făceam aluatul, iar prietena mea le cocea pe aragaz, pentru ca era mai mare ca mine și avea voie sa umble la aragaz. Ca sa nu mai zic de frații ei si de fratele meu care stăteau pe lângă noi și abia asteptau sa mănânce o clatita  calda si unsa cu gem sau cu zahar...
Nu am avut o reteta anume de clătite cu ingrediente exacte, dar am facut  clatite cu ingredientele de mai jos și am obținut niște clatite fragede si pufoase.
Am pus unt in aluat pentru a ieși clătitele fragede, dar daca nu aveți unt puteți sa puneți ulei.


Ingrediente:
2 oua
un praf de sare
1 litru lapte
60 g unt topit
400 g făina 
arome: vanilie, portocale, rom,etc.
ulei pentru prajit

 Daca va plac retetele mele va aștept si aici.


Mod de preparare:



Mixam bine ouale cu un praf de sare si cu untul topit pana cand devin spumoase.
              


Adaugam jumatate din cantitatea de făină.


Și mixam bine compoziția. 


Incepem sa punem jumătate din cantitate de lapte și mixam bine.


Și adăugăm si cealaltă  jumate de făină. 




Punem restul de lapte și mixam foarte bine ca sa nu rămână cocoloașe.



Luăm  cate un polonic din aluatul de clătite si îl turnam in tigaia bine încinsă, întinzând aluatul pe toată suprafata tigaii astfel încât sa ne iasă o clatita subțire.
 Eu am pus câte o picătura de ulei in tigaie la fiecare clătita, dar daca vi se par prea grase și daca folosiți o tigaie antiaderenta nu este obligatoriu.






Cand apar bule de aer la suprafata intoarcem clatita pe partea cealalta cu ajutorul unei palete.





O mai lasam cateva secunde si o luam de pe foc.


Punem clătita  pe o farfurie si continuam așa si cu celelalte clatite, pana cand terminăm toată compoziția de aluat.


Punem gem sau ce umplutura ne place și rulam clătitele, apoi servim cu pofta!
Eu le-am umplut cu gem de zmeura facut de mine, cu zmeura din gradina noastră.



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu