duminică, 25 octombrie 2020

Prajitura economica cu mere

prajitura cu mere
O prajitura foarte buna, avand in vedere ingredientele putine pe care le are.



Prajitura cu mere, toata lumea spune ca este reteta din copilarie pe care o facea bunica. Ei bine eu nu o sa spun asa despre aceasta prajitura pentru ca nu tin minte ca bunica sa imi fi pregatit prajitura cu mere, (mama mea facea prajitura cu mere, iar reteta ei cu siguranta o avea de la bunica), dar si pentru faptul ca eu nu am prea crescut la bunici.
Aceasta nu este reteta clasica de prajitura cu mere, ci este o prajitura mai economica mai ales cand nu ai prea multe oua in frigider.Este si rapida si economa, dar si buna.
Eu am macinat nuca putin mai gros pentru ca am pus-o la robot, dar daca vreti sa iasa mai fina, va recomand sa o dati prin masina de macinat nuci. Am facut-o cu mere calite pentru ca sa stiu sigur ca nu curge pic de zeama din ele dupa coacere.

Ingrediente aluat:
7 linguri zahar
9 linguri ulei
9 linguri lapte
1 ou
1 praf de copt
470-480 g faina

Ingrediente umplutura:
2 kg mere
6 linguri zahar
1 lingurita scortisoara
120 g nuca macinata (optional)


                       Daca va plac retetele mele va astept si aici.


                                    

Mod de preparare:


Amestecam merele spalate, si rase cu tot cu coaja pe razatoarea cu ochiuri medii (eu le-am ras la robot) cu 6 linguri de zahar.



Si le punem pe foc mediu sa se caleasca pana cand scade zeama din ele.



Dupa ce s-au racit adaugam scortisoara si nuca macinata si amestecam bine.




Pana se racesc merele pregatim aluatul. Adaugam intr-o cratita laptele zaharul si uleiul.



Si  punem cratita pe foc pana cand incepe sa fiarba. Oprim  focul si lasam sa se raceasca.



Dupa ce s-a racit punem oul si praful de copt.


Si amestecam bine compozitia pana cand se incorporeaza oul.



Adaugam apoi jumatate din cantitatea de faina. 



Apoi punem si restu de faina putin cate putin si framantam cu mana un aluat ferm care nu se mai lipeste de maini.


Scoatem aluatul pe masa si il mai framantam 5 minute.



Impartim aluatul in 2 bucati egale.




Luam o bucata de aluat  si o intindem intr-o foaie subtire de dimensiunea tavii in care o vom coace. Eu am folosit tava cea mare de la aragaz. Sa nu va speriati daca aluatul este un pic mai ferm decat trebuie, pentru ca asa trebuie sa fie. Se intinde putin mai greu, dar dupa coacere devine foarte fraged. Masa nu trebuie unsa cu nimic.


Cu ajutorul sucitorului mutam foaia de aluat in tava unsa cu ulei si tapetata cu faina.



Iar peste aluatul din tava punem umplutura de mere.



Intindem si cea de-a doua bucata de aluat si acoperim merele din tava cu ea. Lipim marginile cu furculita si intepam foaia de aluat din loc in loc tot cu ajutorul furculitei. Punem prajtura cu mere la cuptorul preincalzit la 180 g C pentru 25-30 de minute sau pana cand se rumeneste, depinde de cuptor.



Lasam prajitura sa se raceasca complet si o pudram cu zahar pudra vanilat sau o lasam asa simpla.



O taiem in bucati potrivte si servim cu mare pofta.




Pofta buna!




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu