luni, 17 februarie 2020

Pateu de casa din ficat de vitel

pate de ficat
Mult mai gustos ca cel din comert si foarte sanatos. Daca il preparati o data, cu siguranta il veti prapara si a doua oara.

Pateul acesta merge si cu ficat de pui, dar si cu ficat de vitel. Gustul e la fel de bun pentru ambele variante. Merge  pus si in sandvis pt scoala(copiilor mei le place tare mult acest pate). Daca folositi ficat de vitel, taiati-l in bucati mai mici ca cele din imagine, sa se gateasca bine. Eu am folosit acest pateu si la oua umplute, care au fost foarte bune. 


INGREDIENTE:
500 g ficat de vitel/pui- eu am avut de vitel
1-2 cepe
150 g unt+50 g unt topit
1 catel de usturoi
1/2 lingurita sare
1/2 lingurita piper
12 lingurita nucsoara
1 foaie dafin
optional 1 lingurita paprika
1 lingurita zahar
10 g gelatina
10 linguri apa



                        
                      Daca va plac retetele mele va astept si aici.

MOD DE PREPARARE:

                          Spalam ficatul si il taiem cubulete



Topim 50 g unt intr-o tigaie nu foarte incinsa,adaugam ceapa si usturoiul tocate si le calim amestecand frecvent. 


Cand se inmoie ceapa, adaugam ficatul taiat cuburi. Il calim 2-3 minute, intorcandu-l pe toate partile. 


Adaugam foaia de dafin si 6 linguri de apa.




Acoperim cu un capac si il lasam sa fiarba inabusit pentru 8-10 minute.Pana fierbe ficatul, punem 10 g gelatina in 4 linguri de apa rece si o lasam sa inmoaie 10 minute.



Rasturnam continutul tigaii intr-un castron 




Si  pasam cu blenderul de mana, adaugam gelatina inmuiata, paprika, nucsoara, sarea si piperul.




Iar la final  100 g unt.


Si incorporam bine. Potrivim gustul de sare, si daca vrem adaugam si o lingurita de zahar.


Punem continutul in borcane si deasupra turnam untul topit.Acoperim borcanele cu un capac si le punem la rece. Borcanul neinceput se pastreaza bine in frigider pentru o luna, datorita untului topit care dupa racire se intareste si formeaza un strat izolator, iar cel inceput se tine in frigider si trebuie consumat cat mai repede. 


Mie mi-au iesit 2 borcanele ca cele din imagine, plus inca putin, care s-a mancat inainte de a mai fi pus in borcane.



Nu am facut poze prea frumoase, dar gustul este foarte bun.
Sa aveti pofta!








Sursa:https://www.lauralaurentiu.ro/retete-culinare/aperitive/pateu-de-casa-din-ficat-de-pui.html

                                                                                                                                                        


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu