vineri, 2 februarie 2018

Cornuri cu unt

cornuri cu unt
Numai bune langa o ceasca cu lapte sau cafea!

Am mancat  la cineva cornuri cu unt si am cerut reteta  pe care am incercat-o, dar nu mi-a placut textura aluatului, era prea uleios si nu se intindea cum trebuie, dar  tot vroiam sa mai incerc odata sa iasa bine, asa ca am modificat putin reteta si au iesit aceste cornuri gustoase si pufoase. Cornurile acestea nu au umplutura, dar daca o sa am timp revin si cu o reteta de cornuri cu ciocolata sau croissante cu ciocolata. Daca le faceti va recomand sa faceti portie dubla pentru ca dispar repede de pe farfurie. 
                       Daca va plac retetele mele va astept si aici.

Ingrediente:
550g faina
7 g drojdie uscata
2 linguri zahar
1 varf de lingurita sare
250 ml lapte caldut
2 linguri ulei 
1 ou
100 g unt la temperatura camerei
 Pentru uns : 1 ou , 1 lingura lapte , mac

Mod de prepare:
                                
                 Amestecam intr-un vas faina cu drojdia,zaharul si sarea


Adaugam oul si laptele caldut



Punem si uleiul si amestecam pana obtinem un  aluat omogen



Scoatem apoi aluatul pe masa presarata cu faina si il framantam bine pana cand nu se mai lipeste de maini



Dam aluatului o forma rotunda si il punem intr-un vas uns cu ulei



Acoperim vasul cu folie de plastic si il lasam la dospit intr-un loc cald pentru 1 ora.



Dupa ce a cresut frumos, luam aluatul, il mai framantam putin 


Il impartim in 4 bucati egale(am pierdut poza cu bucatile impartite in 4)

Si fiecare bucata o intindem si o taiem in 8 triunghiuri aproximativ egale


Ungem fiecare triunghi cu unt cu ajutorul unei pensule sau cu degetele


Si rulam cornul strans de la partea mai lata la cea ingusta 


Punem cornurile in tava cu hartie de copt si le lasam sa creasca timp de o jumatate de ora


Dupa ce au crescut ungem cornurile cu oul batut amestecat cu 1 lingura de lapte si  le presaram cu mac sau orice alte seminte avem prin casa.


Le dam la cuptorul preincalzit la 170g C pentru 15 minute sau pana cand se rumenesc putin. Mie mi-au iesit 32 de cornuri nu foarte mari.

Sa aveti pofta! Merita incercate!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu