miercuri, 17 mai 2017

Ciorba de perisoare

ciorba ionela
Ciorba de perisoare cu os si carne de porc!


Daca in copilarie nu imi placea ciorba de perisoare, acum este preferata mea. Ca sa iasa perisoarele bune la gust conteza mult ceapa adaugata( mie imi place cat mai multa) si sa aiba sare cat trebuie. Daca ciorbita are si putin os cand fierbe e si mai gustoasa, numai trebuie avut grija la urma cand e gata ciorba ca oasele sa nu sfarame perisoarele. Eu de obicei scot oasele afara cand sunt fierte.


Daca va plac retetele mele va astept si aici.
  • Ingrediente ciorba:
400 g carne cu os, eu am folosit coaste  de porc afumate
5 l apa
2 cepe
3 morcovi mari
2-3 radacini de patrunjel
1/2 radacina telina

  • Ingrediente perisoare:
700 g carne tocata de porc
3 linguri orez
2 oua
1 ceapa mare
putin cimbru uscat
patrunjel verde( eu am folosit uscat ca nu am avut verde)
sare si piper dupa gust
2-3 linguri faina

  • Mod de preparare:



ciorba de perisoare


Taiem legumele pentru ciorba cubulete mici, iar carnea o dam intr-un clocot sa iasa putin fumul din ea.



Punem carnea in apa curata la fiert



Si cand clocoteste si nu mai face spuma adaugam legumele


Pana cand fierbe ciorba pregatim perisoarele:
radem ceapa pe razatoare daca folosim carne gata tocata sau o tocam impreuna cu carnea si punem intr-un bol toate ingredientele pentru perisoare si omogenizam bine compozitia. 



Gustam de sare, iar daca se mai lipeste de maini mai adaugam faina pe langa cele 3 linguri, pana cand putem modela perisoarele

Cu mana umeda luam din compozitie in palma si formam perisoare rotunde. Am facut poza doar la farfuria asta, dar in total mi-au iesit vreo 40 de perisoare.

Cand carnea si zarzavatul a fiert, adaugam in ciorba pe rand toate perisoarele. La inceput se vor duce pe fundul oalei, dar cand incep sa fiarba se vor ridica singure la suprafata.



Toate perisoarele s-au dus la fund

Aici incep sa se ridice


Cand incep sa fiarba luam spuma care se formeaza deasupra de cate ori e nevoie. Le lasam sa fiarba 20-30 de minute pana cand e fiert orezul.


Adaugam bulionul mai lasam sa dea cateva clocote ,gustam de sare, adaugam putin cimbru uscat si patrunjel verde si acoperim cu un capac sa se patrunda toate aromele. Eu nu am dres-o, dar daca vreti o puteti drege ca la ciorba de miel.



O ciorbita foarte buna!

ciorba de perisoare cu carne de porc




























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu