marți, 16 mai 2017

Tort panna cotta


tort panna cotta
Tort cu gust dulce de la ciocolata, racoritor de la menta si acrisor de la jeleu.
Daca aveti inel pentru tort o sa va iasa cel mai frumos si gustos tort. Eu nu am avut inel special si mi-a iest doar gustul ca aspectul nu a iesit asa cum as fi dorit.Ar fi trebuit sa iasa asa: blat maro, panna cotta alba, jeleu rosu si alb, dar mie mi-a curs panna cotta pe langa blat pentru ca marginile formei de tort au fost mai mari decat blatul. Am pus hartie roata, dar degeaba. Gustul este usor mentolat,ciocolatos si racoritor. Cand iei o bucatica iti lasa o senzatie in gura foarte aromata. Nu am vrut sa il postez pentru ca nu mi-a iesit asa cum vroiam, dar totusi ce s-ar intampla daca postam si retete la care am gresit, am vazut greseala, iar pe viitor nu o vom mai repeta, asa nu vor face nici altii ca mine, sa se apuce de un tort care are compozite lichida si sa nu aiba inel special pentru tort.






Daca va plac retetele mele va astept si aici.


  • Ingrediente blat:
4 oua
5 linguri zahar
6 linguri faina
1 lingurita esenta de menta
2 linguri rase cacao

  • Ingrediente crema panna cotta:
400 ml smantana
100 ml lapte
1 vanilie
3-4 linguri zahar
1 plic gelatina

  • Pentru jeleu :
500 ml sirop de coacaze negre
2 plicuri gelatina (20 g)

  • Pentru jeleu de ciocolata alba
100 g ciocolata alba
100 g smantana
1 plic gelatina(10 g)


  • Pentru decor:
1 ciocolata cu lapte
  • Mod de preparare blat:

Mixam ouale cu zaharul si adaugam faina in ploaie




Adaugam cacaua si esenta de menta

Si mixam bine. Aluatul trebuie sa fie ca cel de chec



Punem compozitia in forma de tort unsa cu ulei si tapetata cu faina si coacem la foc potrivit pana trece testul scobitorii

Il scoatem din cuptor si il lasam sa se raceasca.


Daca aveti inel special pentru tort puneti inelul in jurul tortului. Eu am pus folie alimentara pe fundul  foemei de tort , iar pe laterale am decupat hartie de copt dar nu a tinut



Preparam panna cotta ca aici, doar ca nu o punem in pahare ci o turnam peste blat.

Si turnam compozitia peste blat ( daca vreti puteti sa insiropati blatul). Mie mi-a curs pe marginile blatului si imi venea sa nu mai fac nimic, dar m-am gandit ca se va inchega si imi va forma stratul care nu mi-a mai lasat sa curga celelalte creme. Dam la frigider pana se intareste.



Preparam jeleul din sirop si gelatina preparata cum scrie pe plic di turnam peste stratul de panna cotta


Dam din nou la frigider si dupa ce s-a intarit, topim ciocolata cu smantana pe baie de aburi, punem gelatina inmuiata si topita, omogenizam bine 


Si turnam peste jeleul de coacaze negre. Dam la frigider sa se intareasca bine.


Dupa ce s-a intarit bine decoram cu ciocolata rasa si cu bucati intregi de ciocolata.


Scoatem inelul de tort si il putem taia.
Dupa cum vedeti la mine primul strat alb este sub blat si nu peste blat cum as fi vrut eu. Dar cand am gustat nu mi-a mai parut rau de aspect.



tort panna cotta







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu