luni, 17 aprilie 2017

Ciorba de miel

Ciorba de miel cu leustean!




Nu vreau sa ma laud, dar fac o ciorbita foarte buna de miel cu leustean. Imi place si mie sa gust putin din ea, dar nu mult pentru ca asa cum spuneam la Friptura de miel cu marinada de iaurt nu imi place carnea de miel sau de oaie. Eu am facut ciorba mai multa, daca vreti mai putina ciorba nu puneti atata carne.

  • Ingrediente:
8 bucati carne cu os de miel
2-3 morcovi mai mari
2 radacini patrunjel
2 cepe
1-2 linguri orez
2-3 linguri bulion
apa
sare
 cateva frunze de leustean ( dupa gust)
1 ou sau 2 pentru dresul ciorbei

  • Mod de preparare:
Spalam carnea si o punem intr-o oala cu apa sa dea intr-un clocot

Cand face spuma ii aruncam prima apa

Si punem apa curata la fiert, iar cand apa e fierbinte adaugam carnita de miel. Cantitate de apa trebuie sa fie mai multa peste carne ca sa aiba loc si legumele, altfel iese tocanita. Eu am mai adaugat apa pe parcurs

Luam spuma care se mai formeaza, iar cand incepe sa clocoteasca ciorba bine si nu mai are spuma adaugam legumele pe care le-am tocat cubulete mai mici si mai mari

Dupa ce a fiert carnea adaugam orezul si bulionul si mai lasam pana ce orezul e aproape fiert. Orezul mai fierbe si dupa ce oprim focul pentru ca se umfla.

Potrivim gustul de sare si daca va place puteti adauga si 1 lingura de otet (eu nu am pus pentru ca bulionul este deja acrisor) si adaugam leusteanul tocat

O lasam la racit cam 1/2 ora si o dregem cu ou asa: batem un ou 
( sau 2) intreg intr-o farfurie 

Si incepem sa luam cate un polonic din ciorba si punem peste ou, omogenizam si turnam jumatate din compozitia din farfurie in oala cu ciorba amestecam bine si iar turnam din ciorba peste ou si la urma toata compozitia din farfurie o punem in ciorba

Trebuie atentie sa nu fie ciorba fierbine ca se fac numai zdrente de albus in ciorba. Trebuie sa fie calduta.


Se serveste cu ardei iuti si putin leustean proaspat tocat.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu