duminică, 11 februarie 2018

Friptura de porc cu sos de portocale


friptura de porc cu sos de portocale


Am facut  ieri aceasta friptura cu sos de portocale pentru ca de maine intram in saptamana branzei si nu mai mancam carne. Mie mi-a placut tare mult sosul si reteta merge sa o faceti si de ziua indragostitilor pentru cei care nu tineti post pentru ca se face rapid si e delicioasa!
                Daca va plac retetele mele va astept si aici.
Ingrediente:
500 g carne moale de porc
250 ml suc de portocale
1 lingura boia dulce
1 lingurita piper
1-2 linguri sare sau dupa gust
5 cuisoare
2 linguri zahar
2 linguri amidon
4 linguri apa
1 lingura ulei

Mod de preparare:

               Amestecam int-un bol boiaua, piperul si sarea.






Si le punem peste carnea taiata felii cam de 1 -2 cm grosime.



Amestecam bine carnea cu ele si daca avem timp le lasam sa stea asa jumatate de ora.



Punem o tigaie antiaderenta cu ulei pe foc si cand se infierbanta adaugam bucatile de carne si le lasam sa se rumeneasca putin pe o parte


Le intoarcem pe partea cealalta si le mai lasam putin. 



Pana se rumeneste carnea amestecam sucul de portocale cu 2 linguri zahar si 5 cuisoare




Si turnam amestecul peste carnea din tigaie. Acoperim cu un capac si lasam sa fiarba 20 de minute sau pana ce este gata carnea. Daca scade zeama prea mult mai adaugam un pahar cu apa.



Asa arata carnea e facuta. 



Scoatem carnea pe un platou sau pe farfurii si o acoperim cu folie de plastic ca sa nu se raceasca pana ne ocupam de sos



Amestecam amidonul cu 4 linguri de apa




Si il amestecam cu zeama care si-a lasat-o carnea in tigaie.




Mai lasam putin pe foc amestecand continuu pana capata consistenta de sos. Eu aici am mai adaugat putina apa, dar n-am mai apucat sa fac poza.




Si turnam sosul peste carnea din farfurie. Se serveste calda si atunci cand e proaspat facuta. Reincalzita nu mai are asa gust bun.

Sa aveti pofta!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu