duminică, 16 aprilie 2017

Friptura de miel cu marinada de iaurt


Dupa atata timp in care gateam carnea de miel pentru familia mea si eu mancam altceva, pot si eu sa mananc carne de miel daca e facuta dupa reteta asta, altfel nu imi place.



Nu mi-a placut niciodata carnea de miel, dar cand am facut aceasta reteta  am putut si eu sa mananc din carnea de miel fara sa ii simt gustul acela oribil de miel si fara sa imi fie greata dupa ea. Daca nu va place carnea de miel va recomand sa o preparati dupa acesta reteta si nu veti simti gust de miel, ci un gust delicios de carnita frageda la cuptor. Totodata cu aceasta friptura obtineti  si o garnitura , de legume, dar nu e obligatoriu, puteti face si doar carne fara legume.Eu am folosit 2 pulpe, daca folositi o pulpa injumatatiti cantitatile.


  • Ingrediente:
2 pulpe de miel (cele din spate sunt mai bune pentru ca au carnita mai multe)
700 g iaurt gras
1 lamaie
8- 9 catei de usturoi
60 ml ulei de masline sau de floarea soarelui
2 linguri coriandru macinat
1 varf de lingurita cuisoare macinate
2 lingurite sare
Piper dupa gust


  • Pentru garnitura de legume:
10 cartofi medii taiati cuburi mai mari
2, 3 morcovi mai mari taiati rondele
2 cepe rosii taiate bucati mai mari
6 linguri ulei
1/2 linguri5a rozmarin
1 lingurita cimbru
Sare si piper

  • Mod de preparare friptura de miel cu marinata de iaurt
Curatam pulpele pe o parte si pe cealalta de toata pielita si grasimea alba de la suprafata, acestea fiind de vina pentru mirosul respingator de miel.


Dupa ce am curatat ambele pulpe pregaim marinada de iaurt:  adaugam in robotul de bucatarie sau blender: iaurtul, coaja de lamaie, usturoiul, uleiul, coriandrul, cuisoarele ,sarea, piperul si mixam pana usturoiul e complet zdrobit. Adaugam si zeama de lamaie si omogenizam.

Jumatate din sosul obtinut il punem in borcan la frigider si il vom servi alaturi de friptura. Punem pulpele de miel intr-o punga mare si turnam cealalta jumatate din sosul de iaurt ramas. Legam punga scotand aerul afara si masam bine carnita astfel incat sa ajunga marinada peste tot. Dam punga cu pulpele la frigider pentru  cateva ore sau peste noapte. Eu am gatit-o dupa 8 ore de stat la frigider.

Pentru garnitura de legume:  punem toate legumele in tava si presaram peste ele condimentele si uleiul

Asezam deasupra tavii un gratar care se potriveste cu tava si punem pulpele bine scurse de marinada  peste el. Dam la cuptor la 200 g  C  pentru o ora, o ora si un sfert, intorcandu-le si pe partea cealalta sa se rumeneasca uniform.

Daca va plac mai rumene le lasati mai mult, eu le-am vrut mai fragede.


Le lasam sa se odihneasca 20 de minute, sau in cazul meu pana a doua zi (le-am reincalzit) si putem servi alaturi de sosul de iaurt ramas in care putem pune putin patrunjel si inca putin iaurt daca e prea subtire.


Sa aveti pofta!


Sursa: https://www.lauralaurentiu.ro/retete-culinare/retete-mancare/friptura-de-miel-la-cuptor-marinata-in-iaurt-cu-usturoi-reteta-video.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu