marți, 16 aprilie 2019

Tort de post

tort de post
Un tort simplu si gustos!


Pentru ca duminica a fost ziua mea de nastere, am facut acest tort de post. Am vrut neaparat sa fie de post, deoarece eu si familia mea postim. Am facut blatul simplu, crema de vanilie si glazura de ciocolata. Daca aveti sarbatoriti in familie si vreti sa-i faceti o surpriza  va recomand cu drag acest tort simplu, gustos si usor de facut.
Cu o luna in urma am fost si eu invitata la ziua cuiva si mi-a spus ca doar prajiturile sunt de post, pentru ca tortul nu ai cum sa il faci de post, si de atunci m-am tot gandit la o reteta de tort pentru cei care tin post. Eu am folosit crema instant cu gust de vanilie, dar puteti folosi orice alta crema instant va place. 


                                 

Ingrediente blat:
2 cani apa minerala
1/2 cana ulei
1 cana zahar
1 vanilie
400 g faina

Ingrediente crema:
2 plicuri crema instant  Dr Oetker cu gust de vanilie
500 ml apa minerala
4 linguri zahar pudra

Ingrediente glazura:
200 g ciocolata neagra
6 linguri ulei



                      Daca va plac retetele mele va astept si aici.



Mod de preparare blat:

         Punem zaharul,vanilia, apa minerala si uleiul intr-un bol si mixam bine compozitia pana se topeste zaharul.


Adaugam apoi cate o lingura din faina in ploaie si mixam bine sa nu faca cocoloase. La urma punem si praful de copt.


Aluatul obtinut trebuie sa fie ca cel de chec.



Tapetam o forma de tort cu ulei si faina.


Si turnam aluatul in ea. Dam la cuptorul preincalzit la 160 g C pentru 35-40 de minute sau facem proba cu scobitarea  sa vedem daca s-a copt.



Blatul meu a crapat putin pe mijloc, dar s-a acoperit apoi cu glazura.


Dupa ce s-a racit putin, il scoatem din forma si il lasam sa se raceasca bine.


Dupa ce s-a racit il taiem in 2 sau in 3(eu am ales sa il tai in 2)si pregatim crema.


Mod de preparare crema:

Aceasta este crema folosita de mine.



Facem intocmai dupa instructiunile de pe plicul cremei instant, doar ca inlocuim laptele cu apa minerala.


Vedeti ce crema ferma am obtinut.


Punem partea de jos a blatului pe farfuria pe care vom face tortul si punem inelul pentru tort in jurul ei (daca nu aveti inel pentru tort, faceti fara). Eu nu am insiropat blatul, dar daca doriti sa il insiropati puteti sa o faceti cu apa amestecata cu zahar si putina esenta sau cu zeama din compot.  Si incepem sa punem toata crema niveland cu o lingura.


Punem si partea de sus a blatului peste crema si presam putin cu mana.  Dam tortul la rece pentru 2 ore.


Dupa acest timp scoatem inelul de pe tort si pregatim glazura.



Mod de preparare glazura:

Topim ciocolata neagra rupta bucatele impreuna cu uleiul pe baie de aburi.



Si turnam cate o lingura din glazura peste tort.


Intindem cu un cutit glazura astfel incat sa acopere tot blatul. Aveti grija sa nu puneti toata glazura deodata pentru ca o sa curga si pe masa si sub farfurie, dar stergem si dupa ce se va intari vom avea un tort frumos imbracat in glazura de ciocolata. Mie mi-a mai ramas putin din glazura.


Dupa ce s-a intarit putin glazura, presaram pe laterale nuca de cocos si dam tortul la rece pana se intareste glazura bine, eu l-am lasat pana a doua zi.


A doua zi am  presarat nuca de cocos pe marginea tortului de post si am pus bucatele de ciocolata neagra, dar voi il decorati dupa cum va place.


Sa aveti pofta!














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu