duminică, 31 martie 2019

Prajitura tavalita de post


Aceasta prajitura este fantastic de buna, se face destul de repede, dar la fel de repede se si mananca. Este desertul ideal in post, mai ales daca aveti o aniversare , chiar o recomand, nici nu zici ca e de post. Daca o faceti va sfatuiesc sa faceti blatul seara si sa o insiropati dimineata, iar dupa ce e gata sa o mai lasati sa stea la rece macar cateva ore pentru un gust mai aromat.

Ingrediente blat:
500 g faina alba de calitate
200 g zahar
1 lingurita amoniac
150 ml apa
5 linguri miere
100 ml ulei
1 lingurita esenta de rom

Ingrediente sirop-glazura:
250 g margarina
300 ml apa
300 g zahar
5 linguri cacao
1 lingurita esenta de rom

Ornament:
300 g nuca de cocos


Daca va plac retetele mele va astept si aici.


Mod de preparare blat:

                              Punem faina  cernuta intr-un castron.





Dizolvam amoniacul in cei 150 ml apa.




Si il punem peste faina.





Adaugam mierea, zaharul, uleiul si esenta de rom.




Si amestecam pana se omogenizeaza compozitia.




Cam asa arata aluatul la final.



Punem aluatul intr-o tava unsa cu ulei si tapetata cu faina.



Si il intindem cu degetele sau cu o lingura pe toata suprafata tavii. Ca sa nu se lipeasca de degete, am bagat degetele in putina faina si de-asta se vad urme de faina pe aluatul din tava pentru, ca eu am scapat putin prea multa, cel mai bine ar fi sa il facem cu o lingura, ca sa nu mai ramana urme. Dam tava la cuptor, la foc potrivit pana trece testul scobitorii.



Trebuie sa fim atenti la prajitura cat timp sta in cuptor pentru ca se coace foarte repede. A mea a stat 20 de minute si a fost gata, dar putin s-a rumenit mai tare. Oricum nu se vede partea de sus pentru ca o imbracam in glazura.


Dupa ce s-a racit, taiem prajitura in forme patrate si pregatim siropul.



Mod de preparare sirop-glazura:

Punem apa, zaharul, cacaoa si margarina intr-o cratita mica si inalta si le punem sa fiarba pe foc mic.




Din momentul in care incepe sa fiarba, lasam 10 minute pe foc. In poza de mai jos a inceput sa fiarba.




Iar aici e siropul fiert. Nu trebuie sa fie foarte gros.La sfarsit punem si esenta de rom.




Luam cate o bucata sau 2 din prajitura taiata si o insiropam pe toate partile. Siropul trebuie sa fie caldut.





Dupa ce s-a insiropat o lasam putin sa se scurga surplusul.




Si o tavalim prin nuca de cocos. La prajitura asta imi place ca se pot face si marginile, deci nu se arunca nimic, doar ca eu nu am apucat sa fac toate marginile pentru ca le-au mancat copiii.




Facem asa cu toate bucatile de prajitura.




Si le asezam pe o tava sa se usuce.



Le punem apoi pe un platou si le lasam la rece cateva ore. Daca le faceti, sunt curioasa sa imi spuneti si mie intr-un comentariu cum v-au iesit.


Sa aveti pofta!
































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu