luni, 22 aprilie 2019

Cornulete cu untura


cornulete
Cornulete cu untura!
Cornuletele acestea sunt facute dupa reteta mamei mele. Erau mereu pe masa de sarbatori cand eram mici , chiar si acum le mai face.
Se pot face  cu o saptamana inainte de sarbatori, pentru ca ele, din ce stau mai mult, se fragezesc mai bine. Reteta este de o cana untura si 4 cani faina, eu am folosit o cana de 1 litru pentru ca am facut o portie mai mare, dar va recomand sa folositi o cana 500 ml ca sa puteti framanta usor aluatul si sa terminati repede de copt pentru ca aluatul nu are voie sa creasca inainte de a fi bagat in cuptor, daca creste, cornuletele nu vor avea un aspect frumos, se vor desface.

Ingrediente:
1 cana untura de porc
4 cani faina
25 g drojdie proaspata
1 pahar apa calduta
zahar pudra cu vanilie
rahat
                      Daca va plac retetele mele va astept si aici.

Mod de preparare:  

   Punem drojdia in apa calduta cu 1 lingurita zahar si o lasam pana creste putin.



Punem faina si untura intr-un bol.


Si incepem sa framantam cu mana, pana cand se incorporeaza untura in faina.


Adaugam  si drojdia dizolvata si framantam bine pana obtinem un aluat compact. Daca inca se mai sfarama aluatul, mai adaugati cate putina apa calduta si framantati iarasi pana cand se leaga bine.


Aluatul nu se lasa la dospit.


Luam cate o bucata din aluat si intindem o foaie subtire pe care o decupam in forma de cerc cu ajutorul unei farfurii.


Impartim cercul in 8 tringhiuri si punem la baza fiecarui triunghi cate o bucata de rahat, dupa care rulam in forma de cornulet, strangem bine, sa nu se desfaca.


Eu am avut un mic ajutor aici.




Punem cornuletele in tava (tava nu se unge), lasam putina distanta intre ele si le dam la cuptorul preincalzit la 200 g C sau pana se rumenesc putin, nu mult sa nu se arda.



Le scoatem din tava cat sunt inca caldute.


Si le dam prin zahar pudra vanilat. Va recomand zaharul pudra cu vanilie din comert pentru ca este macinat mai fin si se prinde mai bine pe cornulete.


Procedam tot asa cu toate cornuletele, pana se termina aluatul. Se pastreaza la rece  intr-o cutie de carton.


Sa aveti pofta!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu