duminică, 14 mai 2017

Gem de rubarba

gem de rubarba
Un gem dulce acrisor!


Gemul de rubarba: o bunatate. Despre rubarba am mai scris aici.
Dintr-un kg de tulpini de rubarba mie mi-au iesit 4 borcanele de gem. Daca gasiti vreodata rubarba sa nu o ocoliti pentru ca are o aroma deosebita de dulce acrisor. Acum am facut gem si astept sa creasca iar planta pentru a face si alte retete cu rubarba.

  • Ingrediente:
1 g tulpini de rubarba
1 kg zahar
1 vanilie

  • Mod de preparare:
Spalam rubarba si o curatim de partile atoase. O taiem cubulete mici si o amestecam cu zaharul si vanilia.

O lasam pana cand isi lasa sirop


Apoi o punem pe foc, iar cand incepe sa fiarba luam spuma care se formeaza.


Amestecam periodic in ea sa nu se prinda de fundul cratitei, ii facem proba sa vedem dace e fiarta. Eu pun o cantitate mica de gem intr-un pahar si il pun la rece in congelator, daca este destul de inchegat si nu curge usor e gata.


Punem gemul de rubarba caldut in borcane, le punem capacul si le intoarcem cu gura in jos, apoi le acoperim cu un prosop pentru a sta la loc cald.Asa sterilizez eu gemul si se pastreaza foarte bine.


Este foarte bun!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu