luni, 15 mai 2017

Prajitura medalion

prajitura medalion


Demult aveam de gand sa fac o prajitura din lapte praf, dar nu stiam ce sa pun peste ea, daca sa o fac in forma de prajitura sau de tort. Avand pofta de ceva dulce si rapid m-am apucat de treaba. Gustul acestei prajituri este asemanator  cu cel al ciocolatei de casa, doar ca are si gelatina peste ea, care ii da un gust racoritor prajiturei.  Nu stiam ce denumire sa ii dau( ar fi mers martisor) dar cum nu mai suntem in martie i-am pus denumirea de prajitura medalion. Este foarte aspectuasa si gustoasa. Sper sa o incercati si sa va placa.
Daca va plac retetele mele va astept si aici.

  • Ingrediente primul strat:

200 g lapte praf
200 g unt
200 g zahar pudra
1 plic zahar vanilat


  • Pentru jeleu:

250 ml suc de mere si coacaze negre de la granini( puteti inlocui cu ce suc doriti)
2 plicuri gelatina(10 g fiecare plic)

  • Pentru ultimul strat:

200 g iaurt natural
50 g zahar pudra
1 plic gelatina(10 g)

  • Pentru decor

1 plic gelatina rosie
250 ml  suc

  • Mod de preparare:

Amestecam laptele praf cu zaharul pudra si cu untul la temperatura camerei

Framanam bine pana obtinem o pasta omogena


O intindem intr-o tava cu dimensiunea 30 /25 presand cu mana, apoi nivelam cu o lingura sa fie drept pe toata suprafata tavii. Dam tava la rece.


Preparam gelatina conform indicatiilor de pe plic si o amestecam cu sucul rosu



Turnam compozitia rosie peste stratul alb din tava si punem din nou la frigider


Cand stratul rosu s-a intarit putin pregatim ultimul strat al prajiturii.
Mixam bine iaurtul cu zaharul si vanilia, apoi adaugam gelatina preparata dupa indicatiile de pe plic(inmuiata in 100 ml apa si topita pe baie de abur). Amestecam bine




Si turnam in tava peste stratul rosu al prajiturii.


Dam din nou la frigider sa se inchege bine , apoi ornam. Am vrut sa pun bombonele de ornament, dar s-ar fi topit si mi-ar fi iesit urat deasupra, asa ca am preparat gelatina rosie exact cum scrie pe plic(in loc de apa am folosit suc rosu), am pus-o intr-un pos si dupa ce s-a inchegat foarte putin am trasat linii pe diagonala prajiturii, iar in fiecare patratel am picurat cate un punct mic. Voi o puteti decora cum vreti, dar eu am vrut sa iasa in alb si rosu. Dam din nou la frigider si dupa o ora sau si mai putin o putem taia cu grija sa nu se rupa partea de jos a prajiturii.



Se pastreaza la frigider.





Asa arata mai de aproape.




prajituri


prajitura medalion




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu