duminică, 21 aprilie 2019

Pizza de post



pizza
Pizza de post!

Cu aceasta  reteta de pizza inchei retetele de post din aceasta perioada. Eu fac foarte des pizza cu aceasta reteta de aluat, dar nu am avut timp pana acum sa ii fac si poze. Eu am folosit tava mare de la aragaz, dar merge si intr-o tava speciala pentru pizza.  

Ingrediente:
400 g faina
10 g drojdie proaspata
200 ml apa
75 ml ulei
5 g zahar
5 g sare

Topping:
Ketchup
8 ciuperci 
Masline fara samburi 
2 cepe 
4 catei de usturoi          


                      Daca va plac retetele mele va astept si aici.
Mod de preparare:


Punem faina cu sarea intr-un bol.



Dizolvam drojdia in apa calduta cu zaharul si o lasam asa 10 minute



Adaugam drojdia dizolvata peste faina si amestecam.


Punem si uleiul si amestecam.



Framantam un aluat elastic, care nu se lipeste de maini si il lasam acoperit cu o folie de plastic 30 de minute la frigider pana isi dubleaza volumul.



Pana creste aluatul pregatim toppingul pentru pizza: taiem maslinele, ciupercile, ceapa si usturoiul felii.


Dupa 30 de minute scoatem aluatul crescut din figider si il mai framantam odata, sa scoatem aerul din el.


Intindem aluatul pe masa, apoi il mutam in tava in care vom face pizza, ridicam putin marginile. Tava se unge cu putin ulei.



Si ungem toata suprafata cu ketchup. Daca va place puteti presara oregano, mie nu imi place si de aceea  nu am pus.



Punem apoi maslinele, ceapa, usturoiul si ciupercile, presaram sare si piper  si o dam la cuptorul  preincalzit la 200 g C pentru 30-35 de minute sau pana se rumeneste frumos.


Si pizza e gata. O portionam cat timp este inca calduta.


Sa aveti pofta!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu