miercuri, 8 martie 2017

Tort martisor (de post)

Tort martisor
Tort martisor 
La multi ani tuturor mamelor!



La multi ani de 8 martie tuturor femeilor,dar mai ales mamelor.
Daca vreti sa faceti un cadou mamei si sa fie si de post acest tort este destul de potrivit. Puteti sa il lasati asa si doar sa il glazurati fara sa il umpleti, dar totusi umpult e mai gustos.

  • Ingrediente blat:
5 banane fara coaja(550g)
300 g ciocolata amaruie
75 ml apa minerala
2 linguri ulei
280 g faina
1 lingurita praf de copt

  • Umplutura: 
1 borcan gem de caise sau de prune
5-6 lunguri nuca macinata

  • Glazura:
100 g ciocolata neagra
3 linguri ulei

  • Mod de preparare: 
Topim ciocalata
pe baie de aburi




Bananele le mixam bine cu un blender si adaugam ciocolata topita peste ele






Mixam bine, adaugam apa minerala si uleiul

Si apoi  putin cate putin faina impreuna cu praful de copt si mixam bine sa nu faca cocoloase

Aluatul este putin mai gros ca cel de chec

Punem aluatul intr-o forma de tort tapetata cu hartie de copt sau cu ulei si faina si dam la cuptor preincalzit la 170 g C pentru 30 de minute sau pana iese scobitoarea curata

Asa arata cand e gata
Nu creste foarte mult dar se poate taia in doua

 Dupa ce s-a racit taiem tortul in doua si pregatim umplutura : amestecam borcanul cu gem cu nuca macinata si il punem intre blaturi


Punem celalalt blat deasupra 

Si pregatim glazura: topim ciocolata impreuna cu uleiul pe baie de aburi si turnam cu o lingura peste tort. Se va murdari farfuria pe margini deoarece glazura e moale si o sa curga, dar la urma stergeti, iar glazura de pe tort se va intari.

Pentru ornat eu am folosit floricele din rahat facute de mine (am sa scriu reteta curand). Puteti pune nuca de cocos sau bombonele cat timp glazura este moale. Eu le-am pus dupa ce s-a intarit glazura, dar le-am lipit cu zahar pudra amestecat cu putina apa. 

Chiar daca am pus poze multe, este destul de simplu de facut si gustos. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu